Jun 30, 2007

iPhone.

iPhone, Conan'oBrian studio och 5th Avenue
Ok, jag är trött som fan men skall försöka skriva lite ändå.
Dagen började med att vi gick upp runt half past 9. Jag, Hanna och mamma stack ner och köpte lite juice och lite yoghurt. Sen var det tillbaka till the apartment för att käka en stabil frukost. 1 bagel och en lite yoghurt fick jag i mig. Tänk då på att man blir sjukt mätt på en bagel då det är typ sjukt packat bröd.

Idag var en shopping day inplanerad så vi skulle träffa Bianca vid någon store på 5th avenue vid 11. När vi kom i i den affären spelades det typ 200decibel hög musik så det var svårt att höra vad man tänkte. Helt sjukt asså. Låt mig förklara lite att 5th avenue uppe vid typ 50-60street är rikemansområdena. Folk som Nicolas Cage och Donald Trump bor här liksom. Detta gör att alla de dyra affärerna ligger här. Vi var inne i den högljudda affären i typ 30 minuter, jag hittade ett par skitcleana shorts men jag var lite försiktig och degade dem. De kostade 49.99 vilket är typ 320 kronor... Asså dollarn e så sjuk nu. Jag drar nog tillbaka och köper de shortsen någon annan dag. Hanna hittade iallafall några schyrra grejer och mamma fann med något.

Nu gick vi neråt och passerade alla fancy affärer typ LV, Tiffanys som har sjuka juvelgrejer och Disney store som hade sjuka saker. H&M fanns faktist här och senare gick jag och hanna in och kollade men hittade inget speciellt.
Iallafall, vi stannade typ vid NBA store där jag kollade på lite basketshorts och sådant. Ett par riktiga shorts från typ Lakers eller Dolphins eller något sådant kostade 79.99 each. Alltså runt 160 bucks för ett linne och ett par shorts. Lite för saftigt för mig så jag köpte NYC basket store grejer som var betydligt mycket billigare. Ett ascleant grönt set som matchar järnet med min Krew keps. Köpte även en vit tischa med NBA märket som var silvrigt på. Gotta keep it fresh liksom.

Vi gick runt i en massa affärer när vi var här, orkar inte nämna alla men ni ser bilder och jag kan berätta mer när vi kommer hem. Anyways... Efter NBA store ville jag dra till Apple store. Och som några stycken här som läser vet släpptes iPhone imorse, Apples nya multimediamaskin. Mp3, telefon, dator, filmspelare. Typ allt kan den göra, jag fick iallafall lägga händerna på den i typ 10 minuter och här kommer en snabb review.

The iPhone
Vid en första anblick kanske iPhonen ser rätt stor ut men i verkligheten är den faktist väldigt liten. Den är lite större än en iPod Video och det är rätt mycket tyngd i den så den är väldigt behaglig att hålla i. Sen är det ju alla funktioner. Ljudet låter fantastiskt, bilden som man ser när man ser på Youtube filmer är glasklar och alla funktioner styr man med en liten pekpenna eller med sina fingrar. Att just bara kunna peka runt på skärmen och ta båda fingrarna i mitten och dra de samtidigt ut för att zooma in när man kollar på google earth är helt underbart. Som ni ser på bilderna så är skärmen väldigt stor och behaglig att titta på. Att det inte finns så mycket knappar på den tycker jag är bra, att allt ligger på skärmen som man kan stänga av är genialiskt, bort med all meck och hail to the electronic. Eller något sådant.
Det finns i stort sett bara en knapp på den och det är menu knappen längst ner i mitten. Den kan man trycka på när man gör något för att komma tillbaka till menyn som ni ser på en bild nedan.

Och så var det här med musiken. Det snyggaste jag sett på länge är när man har satt på en låt och håller telefonen upprätt. När man kanske är trött på låten vill man se sina album. Då tippar du bara på den så den ligger på sidan, då kommer ditt iTunes library upp och du kan byta i stort sett till vad du vill. Underbart, enkelt och stilfullt. Det var väl det jag hade att säga om iPhonen. En underbar leksak som jag antagligen kommer att köpa så fort den kommer till Sverige. Här kostade den 499$ vilket jag tycker är tokbilligt för en sådan sak...

Back again...
Efter min hysteri i världens fräschaste apple affär fick vi reda på att vi skulle få en free guided tour på NBCs huvudbyggnad. Yayy sa vi och hängde med Bianca. Hon jobbar där så vi fick det gratis n shit. Perfect yo!
Vi gick in där Conan spelar in sin night show och även där Saturday night live spelas in. Hur fresh som helst. Conans studio är verkligen sjukt liten för övrigtvis. Bianca snackade om att hon kanske kunde fixa tickets till Conan innan vi drar. Det kan bli jävligt svårt eftersom folk bokar 1 och ett halv år innan liksom. But she'll try liksom. Tack Bianca! Just det, i NBC hose kunde man köpa Scrubs rockar och "How you doin" tischor. Kul tänkte jag och skrattade lite. Tack

Nu träffade vi en gammal polare till min mor. Hon var Au pair för en kille som hette Matthew när hon var liten och han hade tydligen växt upp och blivit 36. En trevlig kille från LA som hade en pojkvän som var fotograf. Vi snackade en del och han var visst riktigt duktig. Vi träffades iallafall vid rockerfeller center vilket är ett typ fräscht ställe.

Vi stack å käkade lite sedan fick jag och hanna fria tyglar. Vi fick alltså gå runt i middletown och fick ta oss hem själva vid 7 p.m.
Vi var sugna på att kolla lite själva liksom. Först av allt stack vi till H&M, inget bra alls där typ. Jävligt mycket vad som fanns i Sverige och kvaliten kändes inte alls bra liksom. Ingen hit.
Sen var jag och Hanna sugna på att dra till Victorias Secret. Silken jävla affär asså, bara massa sexiga underkläder everywhere. Jag gone wild for sure. Trevligt personal var det med, oj va de ville sälja sexy babydolls till mig. Ok sa jag liksom.

Sen stack vi till Nike Store som jag hade varit på innan, såg ett par så jävla fresha skor men jag väntar lite med det, skall kolla footlocker där jag har hört att de har jävligt coola grejer. Special custom n shit. Efter det så stack vi till Trump Tower och kollade, han är en jävligt ful kille som har tjänat miljoner på jag vet inte vad. Iallafall vi köpte I <3 NY tischor där. Kul. Som ni ser börjar jag bli jävligt trött nu, stavningen börjar krångla och jag missar tangenter... Inte så mycket att berätta efter det, vi stack hem och gick ut igen för att käka typ. Italienskt, gott som fan var det. Nu skall vi sova för imorgon skall jag på gudstjänst i Harlem. Det ni, inte ofta jag hat med någor med herren att göra. Hallelujah my brothers from another mother!!!

Today i bought_
1 I <3 NY tee
1 green NYC basketball tee
1 same green NYC basketball shorts
1 secret Victorias Secret bag
1 white NBA silver tee

Obs. Som ni kanske ser har jag inte lagt alltför mycket tid på bildredigering idag då det var så jävla mycket jag hade att visa. Obs.

















































































3 comments:

Anonymous said...

DIn feis, jag vill med!! Victorias secret huh, något till mig (A)Puss påå dig going, btw så uppdaterar ja min blogg me nu. I love u

Trololo said...

damn bwoi! CONAN! jävlar vad avundsjuk jag är. fatta att du tänkt banga, helt jävla insane! woooooooooooooo

Anonymous said...

ultra fresh! allt jag har att säga. tack