Jun 29, 2007

United States of America.

Arga securitys, vilda mexikanare och oerhörd hetta.
Just det, äntligen har jag kommir till staden jag drömt om i ett jävla tag. New York. Vi åkte alltså på eftermiddagen på torsdag. 16.40 gick planet från Arlanda till Heathrow Airport där vi skulle få vänta 2 timmar för att sedan ta flight VS 017 to Newark Airport in New York. Resan gick verkligen svinbra, planet till USA hade en liten skärm i varje säte som man kunde se på film spela spel eller lyssna på musik i.

På de 7 timmarna som gick med Virgin Airlines hann jag se 3 olika filmer. "Alpha Dog" med Justin Timberlake som faktist var bättre än jag trodde den skulle vara. "Shooter" med någon hunk som var riktigt spännande, blir att ladda ner när jag kommer hem asså. En riktig höjdarfilm om en snipergubbe typ. Sen såg jag "Stomp the yard" som var någon slags dansfilm med en del Krumping i, inte jätte bra. Visst vissa av dansscenerna var rätt fresh men overall var den rätt kass. För ni som inte vet vad Krumping är kolla in länken
http://www.youtube.com/watch?v=OzCVd4uSXwk
Sen kom vi fram och efter att ha visat mina fingerprints och fått ett foto på mig tyckte den amerikanska regeringen att jag var ok och släppte in mig i landet.

När vi kom ut förvånades vi över hur jävla varmt det var. Säkert en 25-30 grader och vi landade ändå vid halv 12 (halv 5 svensk tid). Vi hade alltså suttit på plan och flygplatser i ca 12 timmar och man var rätt mör i kroppen. Iallafall Ankie som är morsans gamla polare kom och hämtade oss i sin gamla volvo och körde oss hem till hennes apartment i Hackensack som ligger i New Jersey. Alltså en förort till New York typ. Låg väl 50 minuter från centrum. Där sov vi iallafall och gick runt i de vanliga suburbs lägenheterna som var typ 15 våningshus och alla jävla lägenheter såg ut som hotell. Fanns en lobby och någon där som tog hand om väskorna när man kom osv. Helt sjukt asså. Väldigt vackert liksom för att vara en förort.

Det var här jag köpte ett paket donuts och en Dr.Pepper för att starta dagen lite lungt. Efter det stack vi till någon tältaffär där Ankie trodde det fanns skates och sådant. Det fanns det verkligen inte. Istället hittade jag bandanas för 1.50$ styck. Värt tänkte jag och slog till på 4 st.

Nu stack vi in till Manhattan för att se stället där vi skall bo resten av veckan. Biancas lägenhet ligger typ mitt på manhattan, 77st street east om det säger någon något. Iallafall, det är en fräsch liten 2:a typ med AC, Wireless, DVD, TV osv...

Vi kom i stort sett hit och bara lämnade våra grejer. Sedan kom mamma från Canada eftersom hennes plan hade strulat som fan. Iallafall vi satt i lägenheten, drack några Corona och gick igenom lite vad vi ville göra i veckan och sådant. Vilka affärer vi skulle kolla i och sånt...

Efter det stack vi till Central Park, en helt jävla sinnesstor park med massa olika grejer i. Vi satte oss på ett café och tog en drink. Synd att jag inte kan dricka något bara eftersom här i USA är det 21 för att köpa alkoholhaltiga drycker. Jag fick ta en vatten istället. Gotta think on the figure eller hur liksom... :)

Vattnet här smakar skit föressten, smakar typ bara klor. Jävligt äckligt. Efter vattnet var vi hungriga så vi stack till en mexikansk restaurant. Köpte någon slags burrito och nu sitter jag här med en sjukt bubblande mage. Klockan är runt halv 12 här nu så hos er är den väl halv 6. Har inte riktigt fixat dygnet ännu men det kommer väl med tiden.

Nu hade jag tänkt att sova lite för imorgon skall vi gå runt i affärer. Synd att inte kameraaffären där jag kommer lägga typ 900$ är öppen imorgon. Den ägs nämligen av judar som har såndär högtid på lördagar. Well well, tack för att ni tog er tid att läsa igenom. Kommer väl dagligen med uppdateringar om hur mitt liv går här i NYC. Bilder blir det med. Idag blev det några stycken. Trevligt och godnatt.
//Hampus








































5 comments:

Anonymous said...

men va fan, du får ta å dra i dig nåra donuts från dunkin donuts!! :D jag hatar dig, vill oxå va i NYC! btw, jag testade ögonsprutgrejen på jobbet. var bara tvungen. värt, haha.

Anonymous said...

fett fett. hälsa!

Trololo said...

Hallå! Fan jag tror inte på att du drack vatten på cafét. Cocacolaman.

det ser fett ut! mer pix och låt inte denna dö ut nu bara!

Anonymous said...

Din fis, jag vill med ha en sån bandana (A) Jag shoppade idag:P Kolla bdb sen:D Puss på dig fisen

Hampus said...

Å damn asså, här är allt överväldigande. Kul att ni kollar.
Peace~